Uw concept bevat vernieuwende aspecten in vergelijking met bestaande alternatieven en zorgt waarschijnlijk ook voor een grote maatschappelijke impact. Voor het aantonen van de werking en / of het belang van de vernieuwende aspecten en meerwaarde voor de markt, is het niet alleen zinvol om een goede waardepropositie te formuleren maar ook om goed na te denken over de vraag wat standaardisatie hierbij kan betekenen mede in relatie tot bescherming van IE
Analyseer alle relevante regels, normen en eisen
Het is belangrijk dat u weet bij de verdere ontwikkeling en commercialisering van uw concept met welke regels, eisen en normen u exact te maken heeft en wat the state of the art is. Door deze in kaart te brengen en hier in het ontwerp rekening mee te houden, voorkomt u knelpunten in een latere fase van de innovatiefunnel.
Denk na over wat normalisatie en bescherming van IE kunnen betekenen voor uw waardepropositie
Uw concept bevat vernieuwende aspecten in vergelijking met bestaande alternatieven en zorgt waarschijnlijk ook voor een grotere maatschappelijke impact. Voor het aantonen van de werking en / of het belang van de vernieuwende aspecten en meerwaarde voor de markt, is het niet alleen zinvol om een goede waardepropositie te formuleren maar om daarnaast ook goed na te denken over de vraag wat normalisatie hierbij kan betekenen mede in relatie tot bescherming van IE.
Maak een goede analyse van stakeholders en hun belangen
Voor het formuleren van een goede waardepropositie is het verstandig om een goede analyse te maken van alle stakeholders en hun belangen in relatie tot uw innovatieve concept. Dit is ook van voor het creƫren van draagvlak en tot het formuleren van afspraken die o.a. in een norm kunnen worden vastgelegd. Een goede stakeholder analyse vormt dan ook een belangrijke basis om te komen tot breed gedragen afspraken en een brede acceptatie van uw innovatie.
Ga zelf aan de slag!
Ga zelf aan de slag met de tools en stappen in deze funnel of stel uw vraag aan NEN.